Dagen utan D

Idag var en sån där jobbig dag. Bygget har stått helt still, bortsett från att leveransen av väggarna och lite annat smått&gott är en dag närmare. Vi har varit på andra ärofyllda uppdrag under dagen för att sedan hemkomsten vackert kunna konstatera att Sverige - Ryssland faktiskt får gå före att gräva dränering :P

Men imorgon murar vi vidare. Murningen som jag för övrigt överlåter åt proffsen - i det här fallet svärfar - är något som jag verkligen gillar. Precis varje sten gör skillnad. Innan vi körde igång med murningen så har man jobbat som en skogstokig, utan att det direkt är några kontrasterande skillnader. Det mest otacksamma av allt måste vara att förlägga dränering. Gräva, gräva och gräva lite till. Förlägg DSA vilka lindas in i geoduk. Återfyll med singel. Ett par arbetsdagar har gått och allt ser ut precis som för ett par dagar sedan. Otacksamt är bara förnamnet. 

I övrigt så tycker jag att högtider, röda dagar och till viss del fotbolls-EM borde förbjudas under byggtiden. Kanske borde man skära av banden till civilisationen och omvärlden, släcka mobilmasten och ställa om klockor? Det blir nämligen inte många barn gjorda under sådana här tider - eller är det kanske precis det det blir? Vad vet jag. Nej, dags att ironiskt nog bänka sig framför just fotbolls-EM! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0