Färdig = Färdig

Tyvärr har jag inget visuellt att bjuda på idag. MEN, jag lovar att återkomma med bevismaterial under morgondagen. Igår eftermiddag blev vi tillslut klar med murningen, idag är jag helt färdig.
Har åkt på en rejäl förkylning i kombination med lite led- och muskelverk vilket gjort att jag känner mig som en 70-åring när jag drar mig framåt. Huvudverken gör sig ständigt påmind och min högsta önskan är att få ligga ned........

Men morgondagen kommer bjuda på totalt kontrasterande aktiviteter. Eftersom jag glömde bort att vi skall ha ett markstöd runt groventrén på soutterängplanet så är massorna naturligtvis inte utbytta och packade. Så 07:00 säger jag godmorgon till spadskaftet följt av ett frenetiskt grävande i packad lera. Men jag skall ju bara gräva tre meter ut från huset, fyra meter längs efter och åttio centimeter djupt. Den som är snabb i huvudräkning kan vackert konstatera att det handlar om 9,6m3 lera, alltså i runda slängar en lastbil. Ni kan skicka era gratulationskort till min gamla adress...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0