The Legend

Historien bakom. En slags förförståelse till varför vi valt att göra vad vi valt. Kort och gott, vi är båda relativt svårt intresserade av inredning, hus&hem och ett antal subrubriker under dessa. Jag personligen är dessutom arbetsskadad då jag arbetat på en möbelaffär i runda slängar fyra år. Vi har så länge vi känt varandra drömt om hus, men när begagnatmarknaden endast kan erbjuda tveksamma kompromisser lokaliserade på fel läge, så kändes nybygge spännande, ångestfyllt men naturligt. Till slut hittade vi tomten med stort T. Efter många om och men så var den vår. Efter i runda slängar 1000 timmar av planering och informationssökning på internet på eminenta forum såsom byggahus.se stod det klart. Vi ska rita ett eget hus och vi ska bygga det själv. Lättare sagt än gjort. Men här står vi, med ett byggkreditiv, hammarna redo och ett enormt sug efter att börja. Tilläggas bör att ingen av oss varken är snickare eller tror att vi är det. Men man lär så länge man lever, inte sant? 





"Det är inte målet som är det roligaste, det är vägen dit."  



Kommentarer
Postat av: Isabella

Åh, GUD va spännande! Jag har inte hunnit kika igenom hela bloggen, men det ser ut att gå bra för er :-) och FINT blir det!



Vi har precis köpt ett (rad)hus och jag tänkte börja en blogg om allt som har med det att göra. Dock hade du "snott" namnet jag tänkte ta... så nu är det bara att leta vidare... Vi ses!

2009-09-07 @ 15:51:03
URL: http://isabella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0